کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی بازدید هیأت رسانه‌ای ایران از مؤسسه العلمین عراق + تصاویر ویژه‌برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) + زمان پخش فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان تعطیلی سینما‌های مشهد به مناسبت شهادت امام‌جعفر‌صادق‌(ع) ناگفته‌های پردیس پورعابدینی درباره «فرشته» ستاره‌بازی مسئله ساده انگاشتن امری به غایت پیچیده | دقایقی پای درددل‌های دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ استاندار نجف در دیدار با هیات رسانه ای ایران: جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف پیشرفت دارد | روابط عراق با ایران استراتژیک است + تصاویر گزارشی از جلسه نقد و بررسی کتاب «کارنامه فیاض: مجموعه آثار دکتر علی اکبر فیاض» اکران مردمی فیلم سینمایی «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی و الناز حبیبی در سینما هویزه مشهد + فیلم سینما، آینه استحاله فرهنگی حضور زنان مشهدی در طرح طوبی، باعث هم‌فکری و هم اندیشی و تبلیغ عفاف و حجاب می‌شود یادی از غلامرضا صدیق غریب، معلم فرهیخته مشهدی| شاعری که غریب نبود تربیت ۱۵۰۰ مُبلّغ با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور نگاهی به سریال «اکازیون» به کارگردانی مسعود اطیابی| در سخیف بودن، استثنایی وجود ندارد! خلاقیت در هنر، هدایتگری در معلمی
سرخط خبرها

پول‌های سرگردان دستگاه‌های دولتی آدم‌های کوچک را یک شبه بزرگ می‌کند | گفت‌وگو با حامد پویان، تهیه‌کننده مستند «سایز ۱۶»

  • کد خبر: ۱۹۹۷۹۳
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
پول‌های سرگردان دستگاه‌های دولتی آدم‌های کوچک را یک شبه بزرگ می‌کند | گفت‌وگو با حامد پویان، تهیه‌کننده مستند «سایز ۱۶»
تهیه‌کننده مستند سایز ۱۶ می‌گوید: پول‌های سرگردانی در دستگاه‌های عمومی و دولتی وجود دارد که این پول‌ها رانت ایجاد کرده و آدم‌های بسیار کوچک را یک شبه بزرگ می‌کند، آدم‌هایی که در انتها هیچ ردی از آن‌ها نمی‌بینیم.

به گزارش شهرآرانیوز، تهیه‌کننده مستند «سایز ۱۶» می‌گوید: پول‌های سرگردانی در دستگاه‌های عمومی و دولتی وجود دارد که این پول‌ها رانت ایجاد کرده و آدم‌های بسیار کوچک را یک شبه بزرگ می‌کند، آدم‌هایی که در انتها هیچ ردی از آن‌ها نمی‌بینیم.

پول‌های سرگردان دستگاه‌های دولتی آدم‌های کوچک را یک شبه بزرگ می‌کند | گفتگو با حامد پویان، تهیه کننده مستند سایز ۱۶

مستند سایز ۱۶ به تهیه‌کنندگی حامد پویان و نویسندگی و کارگردانی رضا جعفرزاده، محصولی از شتاب‌دهنده صبا به عنوان تنها شتاب‌دهنده سینمایی و استان خراسان رضوی است که این روز‌ها برای شرکت در فستیوال‌های بین‌المللی فیلم معرفی می‌شود.

پرتره‌ای درباه زنی که تعمیرکار دوچرخه است

حامد پویان با این توضیح که «سایز ۱۶» نخستین مستند در استان است که در بحث نوآوری تولید شده است، می‌گوید: مستند درباره زنی است که در چند زمینه مختلف به صورت جدی کار می‌کند. شغل اصلی این زن تعمیرکار دوچرخه است و در کنار این، کار‌های مختلف دیگری انجام می‌دهد. از آن دسته بانوان توانمند که به قول معروف «از هر انگشتش یک هنر می‌ریزد». این سوژه‌ای بود که در جلسات نوآوری مطرح شد و تصمیم گرفتیم برای آن سرمایه‌گذاری کرده و یک مستند پرتره از آن بسازیم.

پویان در ادامه درباره برنامه‌هایی که برای این مستند درنظرگرفته شده است، توضیح می‌دهد: اکنون برنامه این را داریم تا این اثر را برای چند فستیوال و رویداد فیلم بین‌المللی ارسال کنیم.

به گفته تهیه‌کننده مستند سایز ۱۶، این مستند اکنون در مرحله داوری برای  حضور در فستیوال فیلم هانگژو قرار دارد.

این مستندساز در این‌رابطه می‌گوید: با توجه به اینکه تعداد بسیار زیادی فیلم از سراسر دنیا به فستیوال‌های فیلم ارسال می‌شود، پذیرفته شدن در جشنواره برای ما سبب خرسندی است و امیدواریم در مرحله داوری نیز برگزیده شود.  


برای اکران عجله نداریم

پویان در بخشی دیگر از صحبت‌هایش درباره برنامه اکران مستند توضیحاتی می‌دهد: فعلاً برای اکران مستند عجله‌ای نداریم، زیرا در این مرحله قصد داریم مستند را به جشنواره‌های بین‌المللی فیلم ارسال و معرفی کنیم، اما پس از آن برای اکران نیز برنامه‌ریزی خواهیم کرد؛ درباره اینکه برای نمایش در پلتفرم‌ها ارسال شود یا به نحوی دیگر اکران شود به نتیجه خواهیم رسید. ضمن اینکه الان هم‌زمان روی فروش مستند نیز کار می‌کنیم و تصمیم داریم این اثر را ۵ برابر حتی ۱۰ برابر هزینه‌ای که شده به فروش برسانیم.

پول‌هایی که رانت ایجاد می‌کند

پویان در ادامه به بیان دغدغه‌اش در تولید آثار بر مبنای نوآوری می‌پردازد و می‌گوید: این موضوع اهمیت دارد که مستند یا فیلمی بر مبنای نوآوری ساخته شود. برای این اثر خودم حدود ۵۰ میلیون تومان هزینه کرده و از سرمایه شخصی خودم گذاشتم، چون برایم اهمیت داشت برای این سوژه هزینه شود.

این مستندساز در بخشی دیگر از صحبت‌هایش بحث لزوم حمایت مالی در بحث نوآوری را پیش می‌کشد و می‌افزاید: اکنون شاهد این معضل هستیم که پول‌های سرگردانی در دستگاه‌های عمومی و دولتی وجود دارد. این پول‌ها رانت ایجاد کرده و آدم‌های بسیار کوچک را یک شبه بزرگ می‌کند، آدم‌هایی که در انتها هیچ ردی از آن‌ها نمی‌بینیم و در واقع رویداد‌هایی که برای آن‌ها هزینه‌های کلانی شده است خروجی ندارند.

پویان تأکید می‌کند: از نظر من اثری که بر مبنای نوآوری تولید می‌شود باید خودش صاحب ارزش افزوده شود. از همین رو است که ما سعی داریم هر فیلم تولید شده را چند برابر بفروشیم، چون اگر این‌طور نباشد نوآوری معنایی ندارد. کاری که ما برای این منظور انجام می‌دهیم این است که آن اثر را به فستیوال‌های داخلی و خارجی فیلم ارسال کرده و برای فروش آن برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهیم.

این مستندساز با بیان اینکه به دنبال سوژه‌هایی هستیم که ارزش هزینه و سرمایه‌گذاری داشته باشند، یادآور می‌شود: اکنون دومین مستند بر مبنای نوآوری نیز در شتاب‌دهنده صبا در حال تولید است و تا سال آینده آماده می‌شود.

پویان در پایان می‌گوید: به عنوان یک مستندساز امیدوارم مسئولان حوزه نوآوری را بیشتر بشناسند و تصمیم‌گیرنده‌ها کار را به کسانی بسپارند که کار کرده باشند و به طور کلی این حوزه را جدی بگیرند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->